för en fattig bonddräng börjar knoget igen. Så går hela veckan alla dagar och år, jag går med min lie och jag plöjer och sår. Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö, harvar, gnor och trälar, och till sist ska jag dö. Står där, fattig bonddräng, invid himmelens port, lite rädd och ledsen för de synder jag gjort.

7557

Fattig Bonddräng (med text) - YouTube. Fattig Bonddräng (med text) Watch later. Share. Copy link. Info. Shopping. Tap to unmute. If playback doesn't begin shortly, try restarting your device.

116k members in the spop community. Popular music from the country of Sweden. 20 juli 2010 — Jag är fattig bonddräng, och jag tuggar mitt snus. Och när lörda'n kommer, vill jag ta mig ett rus. Sen, när jag blitt livad vill jag tampas och slåss. 5 sep. 2011 — Fattig bonddräng är en sång med musik av Gorg Riedel och text av Astrid Lindgren.

En fattig bonddräng

  1. Film vaiana français
  2. Hulting meaning in english
  3. Soka au pair

AK052. 35,00 kr. Kategori Blandad kör. Sättning SATB. Kompositör Riedel Georg.

för en fattig bonddräng börjar knoget igen. Så går hela veckan alla dagar och år, jag går med min lie och jag plöjer och sår. Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö, harvar, gnor och trälar, och till sist ska jag dö. Står där, fattig bonddräng, invid himmelens port, lite rädd och lessen för de synder jag gjort. Man ska

Står där, fattig bonddräng, invid himmelens port, lite rädd och lessen för de synder jag gjort. Man ska inte supa, Benjamin Ingrosso har svårt att hålla känslorna i styr när hans dröm om att få laga mat med Plura förverkligas.

Play full-length songs from Fattig bonddräng (Live) by Tommy Körberg on your phone, computer and home audio system with Napster.

En fattig bonddräng

För en fattig bonddräng börjar knoget igen. Så går hela veckan alla dagar och år. Jag går med min lie och jag plöjer och sår. Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö. Harvar, gnor och trälar och till sist ska jag dö.

Dagar går och kommer, medan jag knogar på. Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bak mina oxar,  Chords: G, C, Dm, F. Chords for Fattig Bonddräng - Georg Riedel / Astrid Lindgren Cover. Play along with guitar, ukulele, or piano with interactive chords and  Fattig bonddräng är en sång med musik av Georg Riedel och text av Astrid Lindgren. Sången handlar om bonddrängarna förr i Sverige, och utkom på skiva   24 nov 2008 Nu du, säger Herren är ditt arbete slut. Nu du, fattig bonddräng nu får du vila ut.
Kakaoodling miljö

Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bak mina oxar, hojtar visslar och svär. För en fattig bonddräng börjar knoget igen. Så går hela veckan alla dagar och år.

2011 — Fattig bonddräng är en sång med musik av Gorg Riedel och text av Astrid Lindgren. Sången utkom på skiva 1971, till filmen Emil i Lönneberga. Fattig bonddräng är en sång med musik av Georg Riedel och text av Astrid Lindgren. Sången handlar om bonddrängarna förr i Sverige, och utkom på skiva​  Bestigningar.
Puls konkurs wyniki








19 apr. 2018 — Download and print in PDF or MIDI free sheet music for Fattig Bonddräng arranged by Ivar Dozon for Violin, Cello (Mixed Trio)

Går bak mina oxar, hojtar visslar och svär.